door fg213 » Do 24 Jun 2010, 17:24
Ik train al een zestal jaren jonge voetballers op gewestelijk niveau en al die jaren heb ik wekelijks huiswerk meegegeven, vooral oefenen op jongleren. Maar ik merk dat op dit niveau daar weinig of geen interesse voor is. Zelfs de ouders staan daar niet zo positief tegenover. Jonge voetballers op gewestelijk niveau voetballen ook wel graag, maar dat extra, dat zit er bij hen zo niet in. Voor mij geen probleem, want ik doe het wel zeer graag. Ik blijf dan ook volhouden met dit huiswerk, want ik denk maar als ik er één in gang krijg heb ik gewonnen.
Ook geef ik jaarlijks training voor tussenseizoensplanning mee(vanaf miniemen), maar vooral conditioneel. De jeugd van vandaag beweegt heel weinig thuis. Eén keer de trainingen gedaan zijn, doen ze thuis bijna niets meer. Maar ik merk ook wel dat hiermee weinig wordt gedaan. Ik geef hen steeds de boodschap mee dat als ze dit trainingsschema doen ze weinig problemen hebben in augustus als de trainingen terug beginnen, maar ook van thuis uit wordt daar weinig aan gedaan. Maar de aanhouder wint, denk ik maar.